حضرت زهرا (س) عصاره ی فضائل پیامبران و الگوی زنان دو عالم است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه عاشقان ثارا… قائم شهر گفت : زهرا(س) محل اجتماع همه ی فضیلت ها و محور تمامی ارزش های اسلامی و دینی است.

مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) به همت هیئت رزمندگان اسلام قائم شهر شامگاه چهارشنبه در حسینیه عاشقان ثارا… این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسین مختاری ، رئیس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و تمامی شیعیان و محبان اهل بیت(ع) گفت : رسول گرامی اسلام بعد از تولد زهرا(س) مأموریت پیدا می کند که نماز بخواند و قربانی کند ، چراکه کوثر اهل بیت پا به عرصه ی وجود نهاده است و این بیانگر جایگاه رفیع آن حضرت می باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه از پیامبر اکرم(ص) روایات بسیاری در باب فضیلت حضرت فاطمه(س) نقل شده است ، گفت : حضرت زهرا(س) در سرشت و باطن خود چیزی به ودیعت خدا گذاشته است که با قطع نظر از پدر ، همسر و فرزندان هم معیارهایی برای تکریم دارد تا جایی که آیاتی از قرآن کریم در شأن آن بانوی گرامی اسلام نازل شده است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به اینکه فاطمه(س) مظهر و تجلی گاه رسول ا… است ، افزود : وجود خصائص نبوت و وحی در فاطمه(س) آشکار است ، لذا همه ی علما و عرفا و صاحبان معرفت بر این عقیده هستند که حضرت زهرا(س) دارای ولایت تکوینی و تشریحی بود یعنی این قابلیت را پیدا کرد تا جایی که اگر پا به عرصه وجود نمی گذاشت ، علی (ع) به عنوان وصی پیامبر(ص) کفو و همتایی نداشت.

وی تاکید کرد : زهرا(س( باطن و سرشت پیامبر(ص) است و اگر کسی نتواند به ذات و حقیقت رسالت رسول گرامی اسلام معرفت پی دا کند ، با تامل در رفتار زهرا(س) به این درک میرسد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زهرا (س) عصاره ی فضائل پیامبران و الگوی زنان دو عالم است ، گفت : وقتی رسول اکرم(ص) به منزل فاطمه می آمد ، دستان دخترش را می بوسید که این امر موجب اعتراض عایشه قرار میگرفت اما رسول گرامی اسلام فرمود ؛ فاطمه حوریه ای از بهشت است تا جایی که وی لقب ” ام ابیها ” را به فاطمه(س) داد ، یعنی فاطمۀ زهرا(س) محل اجتماع همه ی فضیلت ها و کمالات ، عصاره ی عالم وجود و محور تمامی ارزش های اسلامی و دینی است.

امام جمعه و رئیس سابق مرکز اسلامی نیوکاسل با بیان خاطره ای از شهر منچستر گفت : خانمی آمد و گفت من در مورد حضرت مریم خیلی مطالعه کردم اما از روزی که با اسلام و زهرا(س) آشنا شدم فهمیدم که مریم(س) در مقابل حضرت زهرا(س) شاگرد کلاس اول است لذا زمانی که برای زنان مسیحی حقایقی از تاریخ زندگی آن حضرت می گویم آنها بشدت تحت تاثیر قرار می گیرند،از این رو ضرورت تبیین فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) برای جوامع غربی به ویژه جامعۀ زنان مسیحی باید به عنوان راهبرد کلان نظام اسلامی برای ترویج آموزه های ناب تشیع در عرصه های بین المللی مد نظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با طرح یک سوال که آیا با وجود این فضائل ، بر حضرت زهرا(س) وحی هم نازل می شود؟ گفت : بعد از رحلت رسول گرامی اسلام ، حضرت زهرا(س) خیلی محزون بوده لذا حضور جبرئیل برای فاطمه(س) تسلی بخش می باشد به همین دلیل با فاطمه(س) مراوده داشت یعنی اخبار آسمان و زمین را به او انتقال می داد.

دکتر مختاری در پایان گفت : جبرئیل ، روح اعظم است و بر کسی نازل می شود که با او سنخیت داشته و صاحب قوه ی ملکوتی باشد و زهرا(س) با او مطابقت دارد ، لذا حضرت زهرا(س) یک موجود جبروتی و الهی است که روحش استعداد دریافت وحی را هم دارد.

گفتنی است ، این مراسم از چهارشنبه بمدت ۳ شب با سخنرانی ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی جناب حجه الاسلام والمسلمین دکتر مختاری پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان ثارا… قائم شهر برگزار می شود.