حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان در دیدار با طلاب خارجی مجتمع آموزشی بنت الهدی : ولایت فقیه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است

 

 

بانوان طلاب مجتمع آموزشی بنت الهدی امروز ۱۱ بهمن ماه ضمن حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

 

در این دیدار که به همت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان با اشاره به ضرورت مقاومت در مقابل دشمن گفت: دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی از وظایف اصلی ماست. اسلام ناب محمدی  که با مجاهدت های امام خمینی(ره) و مردم ایران در منطقه به ثمر رسید، امروز با  هدایت مقام معظم رهبری با قدرت در مقابل دشمن ایستادگی می کند.

دکتر نبویان تاکید کرد: تمام تلاش دشمن ضربه زدن به اصل ولایت فقیه است زیرا ولایت فقیه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت: ما در معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمادگی داریم دوره های آموزشی معرفت شناسی را به صورت بلند مدت و کوتاه مدت برای طلاب مجتمع بنت الهدی برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: هم اکنون چندین دوره آموزشی معرفت شناسی و فلسفه سیاسی برای طلاب توسط اداره کل آموزش و پژوهش معاونت فرهنگی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی هم با اشاره به رشته فقه و اصول اظهار داشت: فقه و اصول از پایه های معارف اسلامی است و امیدوارم شما خواهران طلبه نسبت به مبانی فقهی و اصولی با جدیت برخورد کنید تا ان شاء الله مبلغان خوبی برای کشورهای خود باشید.

وی در خصوص ویژگی های کتابخانه تخصصی پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: این کتابخانه شاید از نظر کمیت خیلی چشمگیر نباشد ( ۱۲ هزار عنوان و ۳۵ هزار جلد کتاب )اما در زمینه فقه و اصول مقارن کتاب های نفیس و ارزشمندی دارد که مورد استفاده محققان پژوهشگاه قرار می گیرد.

معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی در پایان تاکید کرد: همسو بودن اهداف جامعه المصطفی العالمیه ومجمع جهانی تقریب بستر مهمی برای تعامل و همکاری های طرفین است و مجتمع بنت الهدی هم از این قاعده مستثنی نیست.