توهین به رسول اکرم(ص) توهین به آزادی، عدل ، برابری و انسانیت است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: حضرت محمد(ص) رمز عدالت، رمز راستی، رمز صدق، رمز مبارزه با تبعیض و مبارزه با رمز استکبار جهانی و جنایت های غرب است. .

آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر روز یکشنبه طی سخنانی در تجمع بزرگ محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اعظم (ص)که در مدرسه عالی حجتیه جامعه المصطفی در قم برگزار شد اظهار داشت: توهین به مقدسات بویژه حضرت محمد(ص) که از پاکترین و مقدس ترین آفریده جهان آفرینش است؛ توهین به خدا و توهین به حقانیت و توهین به عقل است.

وی با بیان اینکه وجود نبی مکرم اسلام نماد عدل و پاکی در جهان آفرینش است، اظهار داشت: نماد همه ارزش های الهی و ارزش های بشری در وجود مقدس نبی مکرم اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه جسارت به رسول اکرم(ص) جسارت به عدل و آزادی است اظهار داشت: انبیا بزرگ الهی و در رأس آنها حضرت محمد(ص) بذر آزادی و عدالت را در جهان هستی کاشتند.

وی افزود: اگر وجود نبی مکرم اسلام ، اهل بیت(ع) و پیروان راستین وی نبودند اکنون اثری از عدل و آزادی در جامعه بشری باقی نمی ماند.

آیت الله اراکی افزود: اگر در جامعه بشر امروز، اثری از عدل و آزادی و خیر و پاکی وجود دارد نتیجه تلاش ها و مجاهدت ها و جهاد های حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) می باشد.

وی اظهار داشت: توهین به رسول اکرم(ص) توهین به آزادی، عدل، برابری، برادری ، پاکی و انسانیت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: حضرت محمد(ص) رمز عدالت، رمز راستی، رمز صدق، رمز مبارزه با تبعیض و استکبار جهانی و جنایت های غرب است .

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به برخی مصداق های آزادی بیان دروغین غرب، اظهار داشت: شما(منظور غرب) طرفدار آزادی بیان نیستید بلکه طرفدار سیاست های اسرائیل هستید.

وی با بیان اینکه شما طرفدار سلب آزادی بشر هستید اظهار داشت:شما طرفدار بی عدالتی و رفتار های مجرمانه هستید.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: ما در حوزه علمیه قم که مرکز دفاع از عدالت، دفاع از ازادی و ارزش های دینی و دفاع از انبیاء الهی ، قرآن کریم و وجود مقدس حضرت محمد(ص) است جسارت این نشریه فرانسوی به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) را رفتار مجرمانه می دانیم و آنرا محکوم می کنیم و همچنین خواهان مجازات کسانی که در این رفتار مجرمانه با این نشریه فرانسوی شریکند ، هستیم.

وی افزود: ما همانطور که ترور و تروریسم را رفتار مجرمانه می دانیم این نوع رفتار ها را نیز مجرمانه می دانیم و محکوم می کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه در شرع محمد (ص) تروریسم وجود ندارد، اظهار داشت: تروریسم در فرهنگ دینی مسلمانان ممنوع است و همانطور که اقدام ترور در فرانسه را محکوم می کنیم اقدام نشریه فرانسوی در توهین به نبی مکرم اسلام ا نیز رفتار مجرمانه می دانیم.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه ما تروریسم صهیونیست ها و کشتار مردم بی دفاع در غزه را محکوم می کنیم، اظهار داشت: از دادگاههای بین المللی درخواست داریم نسبت به محاکمه تروریست های صهیونیست اقدام فوری کنند.

وی با بیان اینکه رفتاری که سیاستمداران فرانسوی در رابطه با توهین به حضرت محمد(ص) انجام دادند فرانسه را تبدیل به سوریه ای دیگر خواهد کرد اظهار داشت: به سیاستمداران فرانسه اخطار می کنیم با پشتیبانی از این مجله به فرانسوی ها خیانت نکنند و پایه یک جنگ داخلی را در فرانسه پی ریزی نکنند.

مرجع:تنا