تنها راه مبارزه با چالش اختلاف، ایجاد وحدت بین مسلمین است

آیت الله مقتدایی عصر روز سه شنبه در دومین نشست علمی فرهیختگان کشورهای ایران و اندونزی، در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به سفر خویش به کشور اندونزی، گفت:… در اندونزی مراکز علمی خوبی فعال است و برخی از طلاب در ایران به تحصیل علمی پرداخته اند.

وی تصریح کرد: تعامل علمای شیعه و سنی، اندونزی یکی از مسرت بخش ترین نکاتی بود که در آن سفر مشاهده کردم و خوشبختانه اهل تسنن در این کشور نسبت به اهل بیت(ع) دوستی و محبت اعجاب برانگیزی دارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در روز عاشورا در این کشور شاهد مقتل خوانی و روضه خوانی صبح تا شب مردم اندونزی برای امام حسین(ع) بودم.

وی با اشاره به ملاقات با علمای اندونزی گفت: ملاقات هایی با علما و مسئولین این کشور داشتیم که از آن جمله وحید عبدالرحمن بود؛ ایشان می گفت؛ هر روز کتاب تفسیر المیزانی که مقام معظم رهبری به من داده بود را مطالعه می کنم و تصریح می کرد ما از نظر عملی شافعی و از نظر علمی، شیعه هستیم.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: امیدواریم همین روش و تعامل بین ما و علمای این کشور ادامه داشته باشد و از این ارتباط خوب، جهان اسلام بهره مند شود.

وی گفت: در این دوره چالش های بسیاری در جوامع اسلامی ایجاد شده است؛ بالاترین چالش دنیای اسلام، ایجاد اختلاف بین فرقه های اسلامی بخصوص شیعه و سنی است؛ سردمداران کشورهای غرب در راس آنها آمریکا، انگلیس و صهیونیسم و اسراییل در مقام اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: افرادی که بویی از اسلام نبردند و اسلام را نشناختند را به عنوان یک فرقه اسلامی معرفی می کنند و وقیحانه جهاد نکاح را که حرام و زنای محصنه است ا مطرح می کنند و به آن عمل می نمایند؛ آنها داعش را به عنوان یک دولت اسلامی تقویت می کنند در حالی که نه دولت است و نه اسلامی.

نائب رئیس جامعه مدرسین گفت: آنها با ایجاد اختلاف بین مسلمانان در کشورهای مختلف مردم مسلمان را به شهادت می رسانند؛ این چالش بزرگ امروز ما در جهان اسلام است که
باید با آن مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: تنها راه مبارزه با این چالش، ایجاد وحدت بین مسلمین است؛ همه مسلمانان باید دست برادری به هم داده و وحدت و برابری را اعلام کرده و دشمن را از میدان به دور کنیم؛ این اتحاد ابتدا باید بین علمای جهان اسلام ایجاد و سپس در بین مردم نهادینه گردد.