بیانیه آیت الله مکارم شیرازی در محکوم کردن جنایات آل سعود

آیت الله مکارم شیرازی: مى‌گویند دولت عربستان و مفتیان حجاز این اعمال تروریستى را محکوم کرده‌اند اگر چنین است پس چرا هنوز در کتاب‌هاى درسى آنها نوشته شده شیعیان کافرند و جان و مالشان مباح است ؟ چرا ریشه‌ها را نمى‌خشکانند ؟ چرا سبب مى‌شوند که اسلام با اعمال آنها بدنام شود؟

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای این بیانیه یادآور شده است: در فاصله یک هفته دو جنایت بزرگ در عربستان سعودى علیه شیعیان واقع شد ، جنایتى در مسجد امام على در شهر قطیف و جنایت دیگرى در مسجد امام حسین در شهر دمام که کشته‌ها و زخمى‌هاى فراوان داشت .

این مرجع تقلید شیعیان در بیانیه خود ضمن محکوم کردن شدید این جنایات تروریستى با طرح سئوالاتی خطاب به دولت عربستان نوشته است : سؤال مى‌کنیم آیا دولت عربستان موافق این اعمال است ؟ اگر موافق نیست چرا جلوگیرى نمى‌کند ؟ چرا در اطراف مساجد و مراکز شیعیان نیروهاى حفاظتى نمى‌گمارد ؟ چرا نسبت به شهروندانش این چنین بى اعتناست ؟ آیا فقط توانایى دارند کشور آباد یمن را به ویرانه‌اى تبدیل کنند ؟!

آیت الله مکارم شیرازی در این بیانیه افزوده است : مى‌گویند دولت عربستان و مفتیان حجاز این اعمال تروریستى را محکوم کرده‌اند اگر چنین است پس چرا هنوز در کتاب‌هاى درسى آنها نوشته شده شیعیان کافرند و جان و مالشان مباح است ؟ چرا ریشه‌ها را نمى‌خشکانند ؟ چرا سبب مى‌شوند که اسلام با اعمال آنها بدنام شود ؟

وی در ادامه این بیانیه آورده است : از سوى دیگر در اخبار آمده است داعش این جنایات را کار خود مى‌داند، این شجاعت نیست ، این نهایت ذلّت و خباثت و عجز و ناتوانى است که نمازگزاران روز جمعه را در مسجد یا در کنار مسجد با یک عمل انتحارى و مخفیانه به خاک و خون کشند و باز از سوى دیگر آیا دبیرکل سازمان ملل در خواب است ؟ آیا مراکز جهانى حقوق بشر در خوابند؟ اگر در ایران یک جاسوس را دستگیر کنند داد همه آنها بلند مى‌شود ، اما در برابر این جنایات عظیم خونسردند !

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این بیانیه ابراز امیدواری کرده است به لطف خدا و به همت مردم منطقه ریشه این بیدادگرى‌ها سوزانده شود و مسلمین جهان در امن و امان و با محبت و دوستى زندگى کنند.