به بشریت ثابت کنیم تکفیری‌ها از امت اسلام نیستند

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره جهانی جریان های افراطی و تفکیری از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به این که امروز را یکی از بهترین روزهای خود میدانم…

که با حضور جمع کثیری از علمای برجسته داخل کشور و ۸۳ کشور جهان برگزار می شود، اظهار داشتند: امروز می خواهیم در خصوص مهم ترین مشکل جهان اسلام مشورت کنیم و راه حلی برای خروج از اعمال و افکار شوم تکفیری ها بیابیم .

 

ایشان با اشاره به این که تکفیری ها همزمان ضربه به اسلام و مسلمین و جهان بشریت می زنند، تصریح کردند: وظیفه داریم ریشه افکار تکفیری ها را بررسی و تلاش کنیم ریشه های اعتقادی آن ها را بخشکانیم و تا چه زمانی بنشینیم و شاهد ریختن خون مسلمانان و هتک حرمت ناموس مسلمین باشیم.

معظم له با تاکید بر اینکه باید به جهان بشریت ثابت کنیم تکفیری ها از امت اسلامی نیستند، افزودند: تکفیری ها امروز آبروی اسلام را برده اند و اسلام را که مکتب صلح و مهربانی است به خشونت کشیده اند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: باید جوانان فریب خورده مسلمان را به آغوش اسلام بازگردانیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان بخش سخنرانی خود به زبان فارسی افزودند: مبارزه نظامی با این گروه منحرف لازم است اما کافی نیست و باید ریشه اعتقادی آن ها را توسط علمای اسلام خشکانید.

مرجع:تنا