برگزاری کنفرانس خبری بازگشایی مجدد کتابخانه تخصصی پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: در کتابخانه پژوهشگاه مطالعات تقریبی غنی ترین مباحث علمی و منابع اهل سنت، قریب به سی و ۵هزار جلد در سی رشته برای استفاده پژوهشگران فراهم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین مختاری امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و بازگشایی مجدد کتابخانه تخصصی پژوهشگاه مطالعات تقریبی که در سالن کنفرانس این پژوهشگاه در قم برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت هاپرداخت.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به فرمان رهبر معظم انقلاب و با هدف وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی و همچنین خنثی سازی توطئه استکبار جهانی تاسیس شد.

وی با بیان اینکه امسال بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور مهمانان جهان اسلام و با موضوع «بحران های کنونی جهان اسلام » دی ماه درتهران برگزار خواهد شد، تا آسیب‏ها، علل و عوامل پیدایش این بحران‏ها مورد پژوهش و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: یکی از اهداف این کنفرانس بررسی وضعیت نامطلوب جهان اسلام و آسیب شناسی وضعیت موجود است.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری افزود: در این کنفرانس صاحب نظران و پژوهشگران در مباحث محوری به بحث و تبادل خواهند پراخت و مقالات آنان در کنفرانس به چاپ خواهد رسید.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان این که پژوهشگاه نیازمند به همکاری و حمایت از سوی مسئولین برای تاثیرگذاری بهتر در جهان اسلام است، بر ضرورت همکاری حوزویان، فرهیختگان و رسانه ها و علما برای تقویت شعار تقریب مذاهب در جهان اسلام تاکید کرد.

وی ابراز داشت: این همکاری در زمینه تقریب و وحدت امری بسیار جدی و ضروری است و برای خنثی کردن نقشه های دشمن لازم می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان اینکه دشمن در حال ایجاد رخنه و فتنه بین مذاهب است اظهار داشت: قطعا همکاری با سایر نهادها می تواند مشکلات جهان اسلام را برای تقریب وحدت بر دارد و آینده روشنی را در جلوی ما قرار دهد.

وی با بیان اینکه تاسیس این پژوهشگاه در حقیقت پشتیبانی علمی و نظری از مجمع جهانی را بر عهده دارد گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی اگر چه با برگزاری اجلاسیه های محلی و منطقه ای در موضوع تقریب توانسته موثر واقع شود، ولی به لحاظ نظری و ساختار فکری، نیازمند به صاحبنظران فکر در راستای تقریب پژوهش ها دارد، این پژوهشگاه توانسته در این عرصه نقش خود را به خوبی در موضوعات فقه و اصول مقارن و تفسیر مقارن ایفا کند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان این که مباحثی در این پژوهشگاه تاکنون از سوی پژوهشگاه به نگارش درآمده مورد استقبال اهل سنت نیز قرار گرفته است گفت: کتاب هایی که در این جا به چاپ می رسد مورد دقت و بررسی فراوان قرار می گیرید و حتی کلمه به کلمه آن مورد بررسی دقیق واقع می شود، تا مبادا حرفی و کلمه ای موجب از بین بردن وحدت شود.

وی بیان داشت:۲۳ جلد کتاب آماده چاپ در این مجمع وجود داردکه در روز اجرای کنفرانس وحدت رونمایی خواهد شد که حاصل زحمات دو تا پنج سال پژوهشگران است، همچنین مجله رسالت التقریب نیز در این زمینه وجود دارد که بعد از دو سال توقف به زبان عربی به کار خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری اظهار داشت: سه نفر از شخصیت های کشور موریتانی و هندوستان از اهل سنت که در مباحث علمی صاحب نظر هستند برای مباحث علمی و دیدار با علما به زودی به ایران سفر خواهند کرد.

وی گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ارائه کتاب های دیجیتالی و فضای مجازی نیز وارد شده که از مباحث جدید و در حالی پیگیری است.

وی در پایان گفت: در کتابخانه پژوهشگاه مطالعات تقریبی غنی ترین مباحث علمی و منابع اهل سنت که قریب به سی و ۵هزار جلد در سی رشته برای استفاده پژوهشگران فراهم است.