برگزاری کنفرانس بین المللی علما در هند

 

 

 

علمای شرکت کننده در کنفرانس بین‌المللی اسلامی در شهر حیدرآباد هندوستان اعلام کردند که داعش هیچ نزدیکی و ارتباطی با اسلام نداشته و اعمال و اقدامات آن‌ها کاملا غیراسلامی و خلاف انسانیت هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روحانیون و علمای مسلمان در هندوستان و سایر کشورها با شرکت در کنفرانس بین‌المللی اسلامی در شهر حیدرآباد هندوستان با عنوان «زندگی و آموزه‌های حضرت محمد (ص)» همصدا اعلام کردند که گروه‌ها و دسته‌های تروریستی مانند گروهک تکفیری داعش هیچ نزدیکی و ارتباطی با اسلام نداشته و اعمال و اقدامات آن‌ها کاملا غیراسلامی و خلاف انسانیت هستند.

این کنفرانس اسلامی سه  روزه که توسط موسسه اسلامی معهد عالی اسلامی در هندوستان برگزار شد، شب گذشته با برپایی یک جلسه عمومی به کار خود پایان داد.

در این همایش روحانیون و علمای برجسته هندوستان، اعضای هیات‌های قانونی این کشور و عده‌ای از سیاستمداران هند شرکت داشتند و همه آن‌ها با قطعیت به ایستادگی و مبارزه مسلمانان علیه گروهک تکفیری داعش تاکید کرده و این گروه تروریستی را تهدیدی برای انسانیت دانستند.

شرع اسلامی مخالف کشتار انسان‌های بی‌گناه است

علما و روحانیون در این همایش اعلام کردند: شرع اسلامی مخالف کشتار انسان‌های بی‌گناه است و طبق آیات قرآن کریم، هرکس که انسانی را بکشد (ناعادلانه) همانند این است که تمامی بشریت را کشته و هر کس که جان انسانی را نجات دهند همانند این است که تمامی بشریت را نجات داده است.

آن‌ها همچنین مردم خصوصا جوانان را به دوری از افراط‌گری و سوءاستفاده از قدرت پنده داده و به آنان یادآور شدند که بر طبق تعالیم اسلامی، مسلمانان وظیفه دارند که به غیرمسلمانان احترام گذاشته و از جان و مال و شرف پیروان سایر ادیان حمایت کنند.

قانون جهانی برای احترام به ادیان تصویب شود

در این کنفرانس، علمای هند پیشنهاد یک قانون جهانی در سازمان ملل برای احترام به تمامی ادیان را ارائه دادند و در بخشی از سخنانشان گفتند: متاسفانه زمانی که احساسات گروهی از مردم جریحه دار می‌شود، هیچ کس در دنیا آن را محکوم نکرده و به جای آن واکنش‌های انجام شده توسط افراد آسیب دیده را محکوم می‌کنند. همین مسئله به تدریج باعث ایجاد نفرت، دشمنی و خشونت در میان مردم می‌شود. هرچند استفاده از اجبار و خشونت چاره کار نیست.