برگزاری نماز وحدت در بیرجند با حضور رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

نماز وحدت با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری ،  ائمه جماعات و ائمه جمعه استان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد .

پیش از برگزاری نماز وحدت حجت الاسلام والمسلمین دکتر  مختاری و حجت الاسلام والمسلمین  رضایی امام جمعه بیرجند به ایراد سخنرانی پرداختند .

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به خطر جریان های تکفیری گفت : متاسفانه امروز در کنار تلاش تفرقه افکنانه دشمنان،دنیای اسلام با خطر بزرگ انحراف و برداشتهای قشری و سطحی از متون دینی رو بروست که از جانب گروههای تکفیری و داعش تیشه به ریشه اسلام زده می شود.

وی افزود: در این پژوهشکده ها سعی می شود از ظرفیت علمای تشیع و تسنن در زمینه تقریب و تحکیم وحدت استفاده شود تا اسلام حقیقی و واقعی را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به جنایت های داعش در کشورهای مسلمان، گفت: این گروهک ها دست پرورده آمریکا بوده و با نام اسلام و شعار “الله اکبر” کودکان را قتل عام می کنند.

 

رئیس موسسه عروه الوثقی  با تاکید بر اینکه آمریکا، کوبیدن اصل اسلام را هدف قرار داده است، افزود: امروزه فضای مجازی و شبکه ها اجتماعی به دنبال تخریب اذهان عمومی و جدا کردن جوانان از قرآن، اسلام و مساجد هستند.
 
 
حجت الاسلام و المسلمین مختاری افزود: امروز وظیفه علمای تشیع و اهل سنت این است که جهان اسلام را از خطر نفوذ این تفکرات انحرافی آگاه و گفتمان وحدت را در داخل و خارج از کشور تقویت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری با تاکید بر حفظ وحدت مسلمان برای مقابله با دشمن، اظهار کرد: در قرآن کریم نیز اشاره زیادی به وحدت و اخوت شده که باید مورد توجه قرار گیرد.