برگزاری مراسم اختتامیه شعر رسول الرحمة با حضور آیت الله اراکی

مراسم اختتامیه شعر رسول الرحمة با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب شامگاه روز چهارشنبه در قم برگزار شد. .

به گزارش خبرنگار تقریب، در مراسم اختتامیه این جشنواره که شامگاه چهارشنبه در مرکز همایش های بین المللی سازمان تبلیغات اسلامی شهر قم برگزار شد، شاعرانی از کشور های عراق، لبنان، عربستان سعودی، بحرین،مصر، مغرب، ایران و… به زبان عربی اشعاری را در وصف رسول اکرم(ص) سرودند.

در ادامه این نشست آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب ضمن سرودن اشعاری به زبان عربی در وصف رسول رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص)، به تفسیر این اشعار پرداخت.

وی در ادامه ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره ابراز امیدواری کرد این جشنواره در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

در پایان مراسم اختتامیه در بخش شعر عامیانه “مهدی ناصری” مقام اول، خانم “زهراء بن یباره”نفر دوم و “عادل ضحراوی” به مقام سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش شعر فصیح “ایمان عبدالنبی دعبل” مقام اول، “امیر کاظم العلی” مقام دوم و “حسین صادق کربلایی” و “حجت الاسلام مهدی السوادی” مشترکا مقام سوم را به دست آوردند.

جشنواره شعر عربی “رسول‌الرحمه” به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این همایش، جمعی از طلاب کشورهای خارجی از جمله یمن، عراق، بحرین و کویت حضور داشتند و برخی از آن‌ها متون ادبی و سروده‌های خود را برای حاضران جلسه بازگو کردند.