برگزاری سومین نشست علمی مذهبی با موضوع “خطر جریان های افراطی مذهبی در جهان معاصر”

 

 

 

سومین نشست علمی مذهبی با موضوع “خطر جریان های افراطی مذهبی در جهان معاصر”، دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد.

پروفسور حسین عملدار امروز در این نشست که  در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد، گفت: حق و باطل از زمان های گذشته بوده و در این عرصه، نباید از توطئه های پیر استعمار گر انگلیس گذشت که همیشه به دنبال اختلاف انداختن بین مسلمانان بوده و موفق هم عمل کرده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر در آمریکا و در شهرهای بزرگ آثاری از شیعه  و حجاب اسلامی وجود دارد.

مدیر موسسه فرهنگی ـ اسلامی  اهل بیت  گفت:انقلاب اسلامی ایران خیلی مظلوم است و زمانی که صحبت از عشق به امام راحل می شود همه موضع می گیرند و می گویند، مردم آمریکا حتی یک بار هم به زیارت امامان معصوم(ع) نیامده اند چون از عواقب آن می ترسند که به نظر می رسد، اینها افراطی گرایی های است که در میان شیعیان آمریکا وجود دارد.

این محقق افزود: امام راحل در میان همه مسلمانان شخصیت برجسته ای بودند، ولی با تبلیغات سوء دشمنان، می پرسند ما که ۱۲ امام بیشتر نداریم، ولی امام خمینی(ره) به امام ۱۳ تبدیل شده است.

 علمدار گفت: در حال حاضر مسلمانان دو دسته هستند، بعضی ها جنایات و کشتار آل سعود را قبول ندارند، ولی متاسفانه بعضی ها این کشتار را پذیرفته اند، که این جزء جهالت چیز دیگری نیست و باید تلاش کرد کتابهای اهل بیت(ع) را در میان مردم دنیا منتشر کرد، تا آنها بیشتر از حقایق آگاه شوند.

وی بیان داشت: متاسفانه دشمن بیکار ننشسته و جلوی بسیاری از انتشارات کتابهایی راجع به معارف اهل بیت (ع) را گرفته، ولی نباید خسته شد باید تلاش کردتا سخنان اهل بیت(ع) فرا گیرشود تا نور معصومین روشن باقی بماند.

 این نویسنده آمریکایی افزود: مردم آمریکا در حال حاضر تحت تأثیر سخنان و راهبردهای اسرائیل قرار گرفتند و قطعا این نوع نظامها، دوام نخواهد داشت، بلکه این نظام توحیدی است که در حال توسعه و ماندگاری است.

علمدار ابراز داشت: اسرائیل برای مهار انقلاب اسلامی در منطقه، برنامه های زیادی دارد و سعی می کند از هر طریقی چهره اسلام را خشن و بی رحم جلوه دهد تا مردم به این سمت گرایش پیدا نکنند. کار به  اینجا هم ختم نمی شود بلکه عقائد شیعیان و مردم را می خرند.

مدیر موسسه فرهنگی ـ اسلامی اهل بیت  با اشاره به مشکلات تبلیغ شیعه در آمریکا افزود: چاپ کتاب آسان است، ولی صهیونیست ها نمی گذارند کتاب های مفید به دست مردم برسد و متاسفانه مراکز اسلامی ای که در آمریکا هستند، کارایی چندانی ندارند و حتی می ترسند از عقائد خود سخن بگویند و حتی می ترسند اسم رهبر انقلاب و امام راحل را ببرند.

علمدار گفت: آمریکا چون به سمت مادی گرایی گرایش دارد همه را گرفتار کرده است؛ ولی ما در آنجا در حال تلاش هستیم تا مردم را به سمت اسلام گرایش بدهیم و در حال حاضر می خواهیم زندگینامه رهبر معظم انقلاب را ترجمه و در آنجا منتشر کنیم، چون معتقدیم اینها نورند و نور تاثیر گذار است.

این نویسنده برجسته آمریکایی در پایان  اظهار داشت: امروزه افراطی گری بلای جان اسلام شده است و متاسفانه هم در شیعه و هم در اهل سنت این فراط گری ها وجود دارد که باید با استفاده از تعالیم اسلام و اهل بیت با اینها مقابله کرد .