برگزاری آيين تجليل از رسانه ها و خبرنگاران با حضور آيت الله محسن اراكي

 

آيين تجليل از رسانه ها و خبرنگاران روز چهارشنبه در سالن همايشهاي موزه شهدا و با حضور آيت الله محسن اراكي دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و ديگر مسئولان اين مجمع و رسانه ها و خبرنگاران رسانه هاي كشورمان برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم “سعيد فانيان” مديرعامل خبرگزاري تقريب(تنا) با تبريك فرارسيدن روز خبرنگار و خیر مقدم به اصحاب رسانه، از حمايتهاي بي دريغ آيت الله اراكي دبيركل مجمع تقريب در حوزه فعالیت های رسانه ای تقریب تقدير و تشكر كرد.

در ادامه آيت الله اراكي در سخناني با درود به روح امام خميني(ره) و شهدا و بزرگاني كه تحول بزرگ تاريخي را در جهان معاصر به وجود آوردند، بيان داشت: هميشه اين آرزو را داشته و دارم كساني كه سياهي هاي دوران طاغوت را شناخته اند مقايسه اي بين آن دوران سياه و درخشندگي مولود دوران حضرت امام و بزرگاني كه نزد ايشان پرورش يافتند و خصوصا شهدايي كه در اين راه جانفشاني كردند، را به انجام برسانند.

وي گفت: به روح خبرنگاران شهيدي كه در راستاي خدمت به بسط و نشر انديشه هاي امام و انقلاب كه همان پيام رسول الله است، جان خويش را فدا كردند درود مي فرستيم و علو درجات آنان را از خداوند متعال خواستاريم.

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در ادامه با اشاره به آيه “يا أيها النبي إنا أرسلناك شاهدا ومبشرا ونذيرا وداعيا إلى الله بإذنه وسراجا”گفت: آيات قرآني بسياري بر يك خبرنگار و رسانه خوب و متعهد منطبق است و بر اساس اين آيه نخستين وظيفه خبرنگار شهادت بر حق و حقيقت است.

وي افزود: يكي از مهمترين وظايف رسانه هاي ما نيز اين است كه بخش هاي درخشنده جامعه را نشان دهيم؛ مانند مردم ايران در جهان نداريم و برتري هاي بسياري در مقايسه با ديگران برخوردار هستند و اين تاكيد قرآني است.

آيت الله اراكي با اشاره به آيات قرآني كه به مدح و ستايش ايرانيان پرداخته، خاطرنشان كرد: آياتي چون ” وآخرين منهم لما يلحقوا بهم وهو العزيز الحكيم”و” يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ … فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ” به اتفاق بسياري از مفسران بر اين مدح و ستايش صحه گذاشته است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به مسئله جنگ نرم اشاره و تصريح کرد:امروز يكي از مشكلات جهان كنون جوسازي و فضاي تبليغاتي دشمن بر ضد اسلام است؛ امروز در معرض يك جنگ تمام عيار سرد و يا نرم افزاري قرار داريم.

آيت الله اراكي در ادامه تاكيد كرد: اين جنگ نرم قطعا در طول تاريخ سابقه نداشته است؛ امروز رسانه هاي جهاني چنين جنگي را بر ضد امت اسلام ،‌رسول اكرم و ارزشهاي اسلامي آغاز كرده اند و در اين جنگ عمدتا از ابزار رسانه استفاده مي شود و حتي در رواياتي كه درباره ظهور امام زمان است به اين جنگ اشاره دارد.

وي افزود: جنگ نرم، جنگي اساسي و بنيادين است و بايد براي مقابله با آن خوب تدارك ببنيم و همه رسانه ها و خبرگزاريها و كساني كه رسانه، تريبون و منبري در اختيار دارند بايد آمادگي داشته باشند و بدانند از چه دفاع مي كنند.

دبيركل مجمع تقريب در ادامه با طرح اين پرسش كه علي رغم اين جنگ نرم، چه چيزي ما را به پيروي از امام (ره) واداشت و جهان را به انقلاب علاقمند ساخت؟ اظهار داشت:بي شك قدرتهاي مادي يا زرق و برق دنيايي با هر نفع و سود مادي مانع نشد كه اين دلبستگي به امام و انقلاب از بين برود.

وي افزود: امام (ره) و جمهوري اسلامي منادي عدل بوده و در اين راستا تلاش شده و اين از افتخارات جامعه اسلامي ماست؛‌اميد است توفيق بيشتري در اين راه نصيب شود و از خداوند متعال مي خواهيم رهبر معظم انقلاب و مسئولان را براي تحقق اين مهم ياري رسانده و حفظ كند.

حجت الاسلام و المسلمين “مسيح مهاجري” مديرمسئول روزنامه جمهوري اسلامي نيز در سخناني در اين مراسم تاكيد كرد: علاوه بر تاكيدات ديني ما، فلسفه وجودي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي يك فلسفه عقلي است لذا رسانه هاي ما قدردان وجود چنيني مجمعي هستند و با تمام وجود آماده همكاري و همياري با اين مجمع هستيم.

وي افزود: مقام معظم رهبري تمام عمر خود را براي تقريب تلاش كردند؛ و سنگ بناي جمهوري اسلامي نيز بر اين اساس بوده است و تا به امروز نيز به اين تعهد خود پايبندي نشان داده و رسانه هاي ما وظيفه خود مي دانند كه در اين زمينه تلاش كنند و الحمدلالله در اين زمينه نيز موفق بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمين “دعايي” مديرمسئول روزنامه اطلاعات نيز ديگر سخنران امروز بود؛ وي در سخنان خود به بيان چند خاطره از دوران حضور در نجف اشرف و برجستگي شخصيتي و علمي آيت الله اراكي و پدر ايشان پرداخت و با اشاره به نقش آيت الله شهيد محمد باقر صدر در گسترش فرهنگ تقريب در جهان اسلام، شاگردان ايشان از جمله آيت الله تسخيري و آيت الله اراكي را از پشتوانه هاي عظيم جريان تقريب برشمرد.

گفتني است در پايان اين مراسم با حضور ایت الله اراکی دبیرکل مجمع ، ایت الله تسخیری رئیس شورایعالی مجمع جهانی تقریب و حجت الاسلام والمسلمین موسی موسوی ، قائم مقام مجمع تقریب از رسانه هاي ديداري، شنيداري و مكتوب تجليل به عمل آمد كه بر اين اساس از شبكه هاي العالم، پرس تي وي، الكوثر، باشگاه خبرنگاران جوان، ايرنا، ايسنا، ايكنا، تسنيم و روزنامه هاي جمهوري اسلامي، اطلاعات، رسالت، سياست روز و ايران ديلي و همچنين خبرگزاري تقريب(تنا) تقدير و هدايايي به رسم يادبود اهدا گرديد.

مرجع:تنا