بررسی دلایل تقابل غرب با ایران در دیدار مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با ائمه جماعات مغولستان

 

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی در دیدار با تعدادی از ائمه جماعات کشور مغولستان به موضوعات مختلف اعتقادی و فقهی و سیاسی از جمله دلیل تقابل آمریکا و اسراییل و آل سعود با ایران و نیز وضعیت جهان اسلام پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلمان نگهبان در تبیین این موضوعات، دلیل تقابل استکبار جهانی با ایران را در مبنای انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ شمسی بیان کرد و افزود: رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران آیت الله خمینی (ره)و مقام معظم رهبری آیت الله خامنه­ای، اتکاء مردم ایران به کلمه لااله الاالله ، اعلام برائت از کفار و عدم اتکاء سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی به آمریکا و اعوانش موجب خشم و کینه توزی آنها علیه این ملت بزرگ گردید.

وی اظهار داشت: تاکید بر وحدت مسلمانان جهان، ترویج و نشر اعتقادات اسلامی و مفاهیم قرآنی و مبارزه با ظلم و جور جهانی، دشمنان اسلام را بر آن داشته است تا از هیچ تلاشی در ممانعت از نشر این باورها دریغ نورزند.

مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی تاکید کرد: ایران اسلامی قریب به چهل سال است که در تحریم اقتصادی، سیاسی، علمی و خبری قرار دارد اما به لطف خداوند متعال و همت جوانان برومندش و تمسک به قرآن و ولایت توانسته است در همه زمینه ها به رشد و بالندگی برسد و چتر حمایت خود را بر سر کشورهای مسلمان و  مستضعف جهان مانند فلسطین و سوریه و عراق و امثالهم بگستراند.

حجت الاسلام والمسلمین سلمان نگهبان در پایان با اشاره به آیات از سوره زمر گفت: بر عموم مسلمانان لازم است تا با تمسک به قرآن و گسترش ارتباط، هم اندیشی و تعامل با یکدیگر راه برون رفت از حالت انفعال در برابر کافران و مشرکان را بیابند.

«وَ الَّذِینَ اجْتَنَبُواْ الطَّغُوتَ أَن یَعْبُدُوهَا وَ أَنَابُواْ إِلىَ اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَى‏ فَبَشِّرْ عِبَادِ * الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذینَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ» {الزمر: ۱۷و۱۸}