بازدید هیات سودانی از پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم

هیاتی از برادران اهل تسنن کشور سودان ضمن سفربه ایران پنجشنبه ظهراز پژوهشگاه مطالعات تقریبی بازدید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شفیعی نیا، مدیر گروه فقه و حقوق، ضمن خیر مقدم گویی به میهمانان افزود: در زمینه ی تقریب ، حرکت و نهضتی را در حال شکل دهی هستیم که در صدر و جایگاه مدیریتی و راهبری این جریان عظیم ، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، و پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم قرار دارند .

همچنین آقای شوقی شالباف، مدیر گروه احیای میراث تقریبی ضمن تشکر و اظهار خوشحالی ازحضور میهمانان وابلاغ درود رئیس پژوهشگاه به آنان افزود: کشور سودان، کشور اسلامی و متمدن است. و مردم این کشور هم اهل قرآن و حدیث هستند و هم اهل بصیرت که سالها در مقابل استعمارمقاومت کرده و از حریم شریعت اسلام دفاع کردند. و همچنین محبت و مودت آنها نسبت به اهلبیت محمد مصطفی(ص) انکارپذیر نیست .

وی ضمن اشاره به ویژگی های مدیریت جدید پژوهشگاه، وفعالیت های پیشین و نو در سطح بین الملل گفت: شکی نیست که این دیدار ها گرچه محدود باشد، ولی نقش عظیمی در زمینه ی استحکام فرهنگ تقریب و وحدت میان مسلمانان و تحول در نگاه پیروان مذاهب اسلامی با یکدیگر دارد که بزرگان سلف صالح متقدم و حاضر، به خصوص رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده اند.

وی اشاره کرد: «ماموریت و رسالت اصلی پژوهشگاه، ترویج فرهنگ صحیح قرآن و سنت پیامبر اسلام(ص) وخاندان مطهرشان واصحاب ابرارشان( رضی الله عنهم و ارضاهم) میان مسلمین است و برای تحقق این هدف مقدس، باید تمسک به وحدت اسلامی کرد که سبب ظهور بیداری اسلامی معاصر است.

در ادامه آقای دکتر صدیقی، فارغ التحصیل از دانشگاه پزشکی الخرطوم گفت: من از همه مسئولان و افرادی که برای استقبالمان زحمت کشیدند، به طور ویژه مسئولان خوش خلق پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم که این فرصت را فراهم کردند، تشکر فراوان می کنم وخدا را شاکرم که این کشور و نظام جمهوری اسلامی و مردم خوب وسخاوتمند ایران را حفظ و حمایت می کند .

وی افزود: این نهاد فرهنگی بین المللی (پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم)در زمینه ی تقریب مذاهب و پیروان فرق اسلامی، نقش واقعی و بزرگی دارد و قابل تقدیر است.

خاطرنشان می شود این هیات متشکل از پنج تن ازپزشکان و مهندسان سودانی بوده که پس از بازدید از پژوهشگاه، مجموعه ای از آثار و محصولات پژوهشگاه به آنها اهدا شد.