اهل بیت (ع) همواره محور وحدت در تاریخ اسلام بودند

 

 

 

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حلب نقطه استراتژیک در منطقه غرب آسیا بود و پیروزی نیروی مقاومت در آن کمر استکبار و آمریکا را در خاورمیانه شکست.

 

 

علی اکبر ولایتی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در مشهد، پیروزی حلب را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات کنونی دانست.

وی افزود: با توجه به اینکه سوریه حلقه طلایی زنجیره مقاومت در برابر صهیونیست ها و حامیان آنان است، غربی ها، صهیونیست ها و عوامل آنها در منطقه از جمله عربستان امید بسیار داشتند حلب را تصرف کنند زیرا دستیابی به حلب تسلط به باقی نقاط را تسهیل می کرد.

 

وی اظهار کرد: از سوی دیگر نیروهای مقاومت، سوریه و حامیانش، ایران و حزب الله لبنان توانستند پیروز شوند و حلب را آزاد سازند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد متعاقب پیروزی نیروهای مقاومت در حلب، پیروزی های دیگری در عراق و سوریه رخ دهد و موصل هم به آغوش مردم عراق بازگردد.

 

وی با اشاره به اینکه مشهد مقدس و آستان قدس رضوی ظرفیت های فوق العاده ای دارند که می توانند مرکز مبادلات فرهنگی، ترویج فرهنگ اسلامی و وحدت بین مسلمانان باشند افزود: اهل بیت (ع) همواره محور وحدت در تاریخ اسلام بودند و اگر وجود آنان نبود امروز نه اهل سنت بود و نه شیعه.

 

ولایتی اظهار کرد: حضرت امام رضا (ع) براساس روایات و شواهد تاریخی، عالم آل محمد (ص) لقب گرفتند و این به خاطر آن است که آن حضرت توانستند بخشی از علوم را به ظهور برسانند و در مقابل مکاتب غیر الهی بایستند و واقعیت های اسلام را تبیین فرمایند.

 

وی ادامه داد: از این رو وجود مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد، باعث شد این شهر به مرکز پرورش علوم اسلامی تبدیل شود.

 

وی گفت: امروز که ایران اسلامی مهمترین کشور اسلام و تنها ملجا مسلمانان واقعی در دنیاست، انتظار همه مسلمانان این است که ایران بیش از گذشته کمر همت ببندد و در مقابل سیل نفاق و الحاد ایستادگی کند.

 

ولایتی افزود: مشهد مقدس، پایتخت معنوی ایران است و با توجه به امکانات آستان قدس رضوی و علاقه مردم و دانشمندان شیعه و سنی به بارگاه مطهر رضوی، مشهد می تواند مرکز بین المللی ارتباطات فرهنگی و علوم اسلامی باشد تا مسلمانان از پراکندگی نجات پیدا کنند و محلی برای وحدت امت اسلامی داشته باشند.