انقلاب اسلامی افق عظیمی را برای کشور گشود

آیت الله تسخیری تاکید گرد: فعالیتهای ما در پیش از انقلاب به تالیف و بحث و تدریس محدود می شد اما پس از انقلاب افق عظیمی بر روی ما گشوده شد .

آیین رونمایی از “ارج‌نامه‌”‌ سه جلدی آیت‌الله محمدعلی تسخیری، با عنوان “صلاگر وحدت و بیداری اسلامی”، امروز دوشنبه با حضور علی جنتی وزیر ارشاد، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، ابراهیمی‌ تركمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر گلرو معاون اجرایی، حجت الاسلام گلزاده معاون امورفرهنگی وپژوهشی، حجت الاسلام علم الهدی معاون امور ایران و دکتر تبرائیان دستیار ارشد دبیرکل مجمع تقریب و دکتر فانیان مدیرعامل خبرگزاری تقریب و شماری از اندیشمندان و علمای برجسته کشور در حسینیه‌ی الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

آیت الله تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب در سخنانی در این مراسم، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و دست اندرکاران برگزاری این مراسم، از شخصیتها و علمایی که در اقدامات تقریبی نقشی بسزا ایفا کرده و یاری گر وی بودند، قدردانی کرد.

وی با بیان این که فعالیتهای خود را از پیش از انقلاب آغاز کرده، اظهار داشت: پیش از انقلاب فعالیتهای تبلیغی در سطح داخلی و بین المللی داشته ایم اما در مقایسه با فعالیتهای پس از انقلاب تفاوت عمده است.

دبیرکل سابق مجمع تقریب در ادامه گفت: فعالیتهای ما در پیش از انقلاب به تالیف و بحث و تدریس محدود می شد اما پس از انقلاب افق عظیمی بر روی ما گشوده شد و انقلاب ما را از نو زنده کرد.

وی افزود: در عراق فعالیت بسیاری در حرکتها و جنبش های اسلامی انجام گرفت ولی با پیروزی انقلاب فهمیدیم ما به جای فانوس به یک آفتاب درخشنده دست یافتیم.

آیت الله تسخیری در ادامه تاکید کرد: زمینه های عظیمی در زمینه تبلیغات اسلامی برای ما باز شد و احساس می کنم غیر از لطف الهی چیزی نبود که بتواند زمینه این خدمات در شرایط مختلف را فراهم سازد.

وی با اشاره به نمونه ای از اقدامات انجام شده و مقایسه آن با پیش از انقلاب گفت: ما برای ارسال برخی کتب به کشورهایی که خواهان آن بودند در مضیقه بودیم و به سختی این کار را می کردیم اما پس از انقلاب این زمینه ها گسترش پیدا کرد و حضوری فعال در صحنه بین الملل داشته ایم.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه بیان داشت: در این سالها بالغ بر ۱۰ سازمان بین المللی تاسیس شد که از آن جمله می توان به مجمع فقه اسلامی جده اشاره کرد که من نمایندگی حوزه های علمیه را بر عهده داشتم تا بتوانم چهره زیبایی از فقه و اصول حوزه در این مجمع که جایگاه حضور همه پیروان مذاهب اسلامی است، را معرفی کنم.

وی با اشاره به حضور فعال در اجلاس های بین المللی خاطرنشان کرد: در بیش از ۸۵۰ اجلاس بین المللی در کشورهای مختلف جهان حضور یافته و برای حضور فعال کشور در عرصه بین الملل زمینه سازی گردید.

دبیرکل سابق مجمع تقریب با تاکید بر لزوم ادامه ارتباطات فرهنگی و اسلامی در جهان، ابراز امیدواری کرد مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ارتباطات حسنه و گسترده به وجود آمده برای نهادینه کردن فرهنگ تقریب در جهان بهترین بهره را ببرد.

در ادامه از “ارج‌نامه‌”‌ سه جلدی آیت‌الله محمدعلی تسخیری، با عنوان “صلاگر وحدت و بیداری اسلامی مسئولان و پدیدآورندگان این اثار به صورت رسمی رونمایی گردید.

این كتاب‌ها با نام‌های «اندیشه‌نامه‌‌ آیت‌الله محمدعلی تسخیری» به كوشش سید عبدالمجید میردامادی، «راهنامه و مرامنانه‌؛ مروری بر زندگی، مبارزات و خدمات علامه آیت‌الله محمدعلی تسخیری» به كوشش عباس آریازند و «درخشش اندیشه و جوشش آگاهی در آثار علامه آیت‌الله محمدعلی تسخیری» به كوشش محمدرضا شكیبا و محمود واعظی، منتشر شده‌اند.

مرجع:تنا