امام راحل اسلام راستین، و اسلام محمد و آل محمد را به ما نشان داد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: امام(ره) در عرصه نظریه پردازی اسلام راستین، اسلام قرآن و اسلام محمد و آل محمد را به ما نشان داد.

به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب شامگاه جمعه طی سخنانی در مسجد حاج حسین ساعت اراک به مناسبت سالگرد اراتحال امام خمینی(ره) با اشاره به آیه ۱۵ سوره شوری فَلِذَلِکَ فَادْعُ وَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَلا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَقُلْ آمَنْتُ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتَابٍ وَأُمِرْتُ لأعْدِلَ بَیْنَکُمُ اللَّهُ رَبُّنَا وَرَبُّکُمْ لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَکُمْ أَعْمَالُکُمْ لا حُجَّةَ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمُ اللَّهُ یَجْمَعُ بَیْنَنَا وَإِلَیْهِ الْمَصِیرُ(بدين سبب تو همه را (به دين اسلام و کلمه توحيد) دعوت کن و چنانکه مأموري پايداري کن و پيرو هواي نفس مردم مباش و بگو که من به کتابي که خدا فرستاد (قرآن) ايمان آورده‌ام و مأمورم که ميان شما به عدالت حکم کنم، خداي يگانه پروردگار همه ما و شماست، (پاداش) عمل ما بر ما و عمل شما بر شماست (و پس از تبليغ رسالت) ديگر هيچ حجت و گفت و گويي بين ما و شما باقي نيست. خدا (روز جزا براي حکم حق) ميان ما جمع مي‌کند و بازگشت همه به سوي اوست.)، اظهار داشت: این روز ها مناسبت نیمه شعبان را داشتیم، این مأموریت محمدی به وسیله مولود نیمه شعبان به سرانجام خواهد رسید و این از حتمی ترین وعده های الهی در طول تاریخ است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه این جهان به این گستردگی مدیر، مدبر و فرمانروا دارد، اظهار داشت: خدا در جهان بینی اسلامی فرمانروا، حاکم، سلطان و ملک است او هم آفریننده است و هم فرمان می دهد.

وی با بیان اینکه کاری که امام راحل انجام داد این بود که حقایق قرآنی را برای ما بازگو کرد،افزود: غربی ها خدایی را در ذهن ما ترسیم کرده بودند و آن این بود که خدا یک موجود قدیمی، سالخورده و بازنشسته ای است که دوران وی گذشته و کارش این بود که جهان را خلق کند و بعد از آفرینش جهان کار وی نیز تمام شده است.

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه این طرز تفکر را یهودیان بر مسیحیت تحمیل کرده اند که خدا دورانش گذشته است، اظهار داشت: مسیحیت کنونی تولید شده یهودیت است و اینکه می گویند دین از سیاست جداست این ایده از همین جا نشأت می گیرد و اینکه دوران خدا سپری شده است و خدا دیگر کاری به این جهان ندارد وبر اساس عقیده آنها نظم دهنده ای بر زندگی بشر وجود ندارد مگر خود بشر.

وی افزود: اما ما معتقدیم فرمانروایی وجود دارد که با امر او نظم بر جهان حاکم شده است و این نظم حاکم بر جهان نظم عادلانه ای است که بشر در برابر این نظم عادلانه حاکم بر جهان مسئول است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: کسی که معتقد به حاکمیت خدا
نیست و اعتقاد به عدل پیشینی که باید در برابر آن مسئول باشد ندارد تنها از یک چیز پیروی می کند و آن هوای نفس است.

وی با بیان اینکه خطرناک ترین چیزی که در لیبرالیسم غربی وجود دارد این است که “من می خواهم” را به یک تابوی مقدس تبدیل کرده اند، اظهار داشت: استبداد ها از همین جا بر می خیزد و دموکراسی غربی هم از همین جا نشأت می گیرد.

آیت الله اراکی افزود: دموکراسی لیبرالیستی و استبداد محض هر دو یک منطق دارند و آن این است که فقط خواسته ما حق را تعیین می کند.

وی افزود: اما منطق اسلام می گوید این جهان بی صاحب نیست و فرمانروا دارد و نظم بر این جهان حاکم است و فرمانروا این نظم را به جهان بشر پیشنهاد کرده است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه اصولا لیبرالیسم غربی جهان بشر را به حاکمیت استبداد می کشاند، اظهار داشت: وقتی شما عدلی پیش از انتخاب بشر را نپذیرفته اید و آنچه شما انتخاب می کنید همان شود عدل، اینجاست که فضای جولان برای فریبکاران، دروغگویان و قلدران باز می شود قلدران با اعمال زور و فریبکاران حیله گر با اعمال تزویر به مردم القا می کنند آنچه که ما می خواهیم همانی است که شما می خواهید.

وی در ادامه با اشاره به رحلت امام خمینی (ره)اظهار داشت: امام(ره) در عرصه نظریه پردازی اسلام راستین، اسلام قرآن و اسلام محمد و آل محمد را به ما نشان داد.

آیت الله اراکی افزود: ما با انقلاب اسلامی و امام (ره)فهمیدیم که خدا کیست و ما خداشناسی مان را از این انقلاب و مکتب امام(ره) آموختیم.