الازهر : نابودی داعش بر مسلمانان واجب است

الازهر مصر با فاش کردن ماهیت گروه تروریستی داعش تأکید کرد: تروریست های داعش خوارج و طغیانگر هستند و باید نابود شوند.


الازهر مصر که بزرگترین موسسه دینی این کشور است، در بیانیه ای با اشاره به اینکه تروریست های داعش وحشیانه ترین اعمال تروریستی را مرتکب می شوند، آنان را خوارج و طغیانگر نامید و نابودی آنان را بر مسئولان کشورها واجب دانست.

الازهر تبلیغات این گروه تروریستی برای جذب جوانان مسلمان را محکوم کرد و این تبلیغات را ضاله و با هدف ایجاد تنش و از بین بردن ثبات و امنیت در کشورهای اسلامی عنوان کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه داعشی های تروریست از نام اسلام برای فریب دادن جوانان مسلمان استفاده می کنند، تأکید شده است: دین اسلام از این گروه تروریستی مبرا است.

الازهر همچنین تأکید کرد: کسانی که به نام داعش شناخته می شوند خوارج و یاغیانی هستند که اولیای امر باید هرکجا که آنان را یافتند با آنان بجنگند و نابودشان کنند تا امنیت ملت ها از شر این فتنه گمراه کننده تأمین شود.

در این بیانیه آمده است: داعشی ها فرقی با خوارج ندارند؛ خوارجی که بر امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) خروج و او را به کفر متهم کردند، همانطور که اصحاب پیامبر (ص) را متهم به خروج از امت کردند. آنان هر کس را که با مذهبشان مخالفت کرد و به صفوفشان ملحق نشد را تکفیر کردند.

الازهر افزود: امروز نیز کاملا به دیروز شباهت دارد؛ زیرا می بینیم این گروه های افراطی که از اسلام دم
می زنند، در حالی که جز نام اسلام شناخت دیگری از این دین ندارند، خود را به آن منتسب کرده و اقدامات وحشیانه ای برای تخریب چهره دین اسلام انجام می دهند
.

در پایان این بیانیه خاطرنشان شده است: این جریان های افراطی، اکاذیب و سخنان باطلی را در مورد دین اسلام بیان می کنند تا همه مردم جهان را از این دین حنیف متنفر کرده و آن را دینی متوحش و خونخوار جلوه دهند. لذا امت اسلامی باید از این اندیشه تکفیری و افراطی بر حذر بوده و کاملا مراقب باشند.

گروه تروریستی داعش که بخش هایی از خاک سوریه و عراق را در اشغال دارد و هم اکنون شاخه های آن در کشورهای مصر و لیبی نیز فعال شده است، تاکنون جنایت های زیادی را علیه مردم این کشورها مرتکب شده است.

مرجع :تنا