الازهر فعالیت تکفیری‎ها به زبان‎های مختلف را رصد می‌کند و پاسخ‎های مناسب را به آن‎ها می‎دهد.

 

 

 

 

شیخ الازهر تصریح کرد که این مرکز به زبان‎های مختلف فعالیت‎های جریان‎های تکفیری و تروریستی را رصد می‎کند و پاسخ‎های مناسب را به آن‎ها می‎دهد.

 

 

احمد الطیب شیخ الازهر در دیدار با طیب حسن بدوی وزیر فرهنگ سودان تصریح کرد: دو کشور مصر و سودان از خصوصیات منحصر به فرد ویژه و عمق تاریخی خاصی برخوردار هستند. الازهر آمادگی حمایت و پشتیبانی کامل از دولت سودان در زمینه‎های تبلیغی و علمی را دارد.

 

وزیر سودان نیز در این دیدار گفت: سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (ISESCO) استان سنار را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی انتخاب کرده و به همین مناسبت از الازهر مصر می‎خواهیم که نقش فعالی در این رابطه داشته باشد.

 

احمد الطیب همچنین در دیدار با جان پیار رییس موسسه اسلامی فرانسه توضیحی از فعالیت‎های الازهر ارائه کرد و بیان داشت: الازهر در قالب برنامه‎های مختلف درپی جذب جوانان و ممانعت از افتادن آنان در دام افراط گرایان و تروریست‎هاست.

 

وی ادامه داد: الازهر به زبان‎های مختلف فعالیت‎های جریان‎های تکفیری و تروریستی را رصد می‎کند و پاسخ‎های مناسب را به آن‎ها می‎دهند.

 

شیخ الازهر بااشاره به اعزام مبلغ به کشورهای مختلف جهت تبلیغ اسلامی اصیل و صحیح اظهار داشت: این مرکز گفت‎وگوهای متعددی با مسؤولان کلیسای کانتربری و شورای جهانی کلیساها برای ترویج گفت‎وگو میان ادیان و مبارزه با افراط گرایی انجام داده است.