آیت الله اراکی در بازدید از خبرگزاری تقریب :مناطق اهل سنت آماج اهداف خبری خاص دشمن است

 

 

 

 

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه  در دیدار با کارکنان خبرگزاری تقریب بر ایجاد فضای مناسب برای گسترش گفتمان تقریب در داخل و خارج کشور تأکید کرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله “محسن اراکی” امروز در سخنانی در  سالن نشست های خبرگزاری تقریب تأکید کرد: خبرگزاری تقریب باید بر مناطق اهل سنت متمرکز شود. وجود خبرنگار و نماینده برای خبرگزاری تقریب در مناطق اهل سنت، از اوجب واجبات است. زیرا این مناطق آماج اهداف خبری خاص دشمن است و همه رسانه های دشمن از این مناطق اخبار را بر طبق اهداف خود منتشر می کنند.

 

وی افزود: رصد اتفاقات و رخدادهای مناطق اهل سنت از ویژگی های خبرگزاری تقریب است و اگر این نکته رعایت شود، سطح خبرگزاری بالاتر خواهد رفت. و اگر مشخص شود که خبرگزاری تقریب در این رشته تخصص دارد، وجه ممتازی برای این خبرگزاری خواهد بود.

 

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه نیروهای بسیاری وجود دارند که علاقه به همکاری با خبرگزاری تقریب دارند، خاطرنشان کرد: خبرگزاری تقریب باید کاری کند که شبکه خبررسانی آن توسعه یابد و در مناطق مختلف کشور اعم از مناطق اهل سنت یا غیر آن، افرادی به کار گرفته شوند که خبرهایی با ویژگی های تقریبی را به این خبرگزاری ارسال کنند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همکاری خبرگزاری تقریب با صدا و سیما را ضروری دانست و تأکید کرد: خبرگزاری تقریب با تقویت ارتباط با صدا و سیما می تواند فرهنگ تقریب را گسترش دهد.

 

وی همچنین بر شکار خبرهای حساس تأکید کرد و گفت: تهیه اخبار از فعالیت های نهادهای تقریبی و اخباری که در شهرهای مختلف در راستای تقریب رخ می دهد، می تواند بر پیشرفت خبرگزاری تأثیر داشته باشد.

 

آیت الله اراکی بر ایجاد فضای مناسب برای گسترش گفتمان تقریب در داخل و خارج از کشور تأکید کرد و گفت: اقداماتی که در جهت تقریب صورت می گیرد بسیار زیاد است و تقریبا هر روز می توان اخباری در این راستا تهیه کرد. لذا این خبرها باید به گونه ای پرداخته شود که تأثیر مثبتی بر گسترش گفتمان تقریب داشته باشد.

 

وی همچنین ارتباط با اصحاب رسانه را ضروری دانست و بر فعال شدن این ارتباط تأکید کرد.

 

پرداختن به مباحث ایدئولوژیک تقریبی از دیگر تأکیدات آیت الله اراکی بود و وی در ادامه گفت: ما از چند سال پیش بحث فقه فرهنگ را مطرح کرده و چند جلد کتاب در این زمینه تألیف کرده ایم. لذا پرداختن به این مسائل و همکاری با پژوهشگاه مطالعات تقریبی از ضرورت ها است.

 

آیت الله اراکی در پایان با تأکید بر اینکه می توان ادعا کرد هیچ نهادی مانند مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حوزه وحدت و تقریب در کل جهان حضور فعال ندارد، بر ضرورت ارائه تحلیل در زمینه نشست ها و کنفرانس هایی که این مجمع در سراسر جهان برگزار می کند و همچنین حرکت هایی که در پاکستان، افغانستان، اندونزی و سایر کشورها صورت می گیرد تأکید کرد.